Ravintola Santa Fe
Kundenerfahrung
Bewertungen (180)
Tilattiin kana burritot, jotka olivat varsin kalliit, mutta laadullisesti huonoja. Tavo bellistä saa puoleen hintaan, paljon parempaa ruokaa. Oltiin varsin pettyneitä ja ei aiota mennä uudestaan. Harmi kun oli vuosia sitten hyvä ravintola ja nyt vajonnut aika pohjalle.
Diese Bewertungen haben keinen Einfluss auf den Durchschnitt
Suurin odotuksin suurina texmex-ruoan ystävänä kävimme ravintolassa. Ruoka oli ihan ok, mutta palvelu erittäin hidasta. Pääruokaa odotimme yli tunnin. Meillä oli Offerillan tarjouslahjakortti ja meille tuli tunne ”kakkosluokan asiakkaina” olemisesta. Kaikki muut asiakkaat saivat nopeampaa ja asiakkaita huomioivampaa palvelua. Luulisi, että uusien asiakkaiden saaminen näinä aikoina olisi ravintoloille toivottavaa. Valitettavasti petyimme. Itsekin ravintolassa töissä ja mielestäni myös tarjoushintaiset tilaukset ovat yhtä tärkeitä ja heitä palvellaan tasavertaisesti.
Minun ja miesystäväni valinta oli:
PEDRO`S BLACKENED STEAK VS, G 29,50
tulinen häränfilepihvi 250 g ja yrttivalkosipuliperunat,
tulinen maustevoi ja savubarbeque-kastike
Olen syönyt tämän annoksen Santa Fe:ssä vuosien varrella monta kertaa. Edellisestä kerrasta oli vierähtänyt monta vuotta, koska olen muuttanut kauemmaksi Helsingistä. Annos oli edelleen herkullinen, kuten muistinkin. Olisin toivonut vähän enemmän perunoita mutta miesystäväni mielestä annos oli riittävän suuri, joten varmaankin suurin osa ruokailijoista ei jää tästä annoksesta nälkäiseksi.
Onneksi otimme pihvit mediumina, sillä kypsänä pihvi olisi varmasti liian kuivakka. Maustevoi ja kastike ovat herkullisia, samoin perunat. Tällaisia perunoita haluaisin tehdä itsekin.
Laskua jouduimme odottelemaan aivan liian kauan, vaikka ravintolassa ei ollut jonoa/ruuhkaa. Tästä johtuen ei jäänyt mukava fiilis. Ei muuta valittamista. Salaattipöydän voisi kyllä lisätä.
Asiakkaiden osalta toivoisin, että maskit pidetään kasvoilla siihen saakka, kunnes ruoka ja juoma tulevat pöytään. Samoin kun kaikki on nautittu, niin maskin voi laittaa takaisin.
Tulimme lounaalle Santa fehen, ja tilasimme ruuat ihan normaalisti tiskiltä, niin kuin oli ohjeistettu.
Asiakaspalvelijoissa näki, kuinka he eivät nauttineet työstä, sillä ruokia viedessään heidän huuliltaan pystyi lukemaan liudan kirosanoja kun oikea pöytä oli etsinnässä. Myös ruokia vietiin vääriin pöytiin, ja eräätkin asiakkaat saivat väärän ruuan, ja kun ne otettiin heiltä pois, ja annettiin viereiseen oikeaan pöytään, niin nämä asikkaat joilta ruuat oli otettu pois, kysyivät milloin heidän ruuan olisi pitänyt olla tulossa, ja tarjoilija vastasi hyvin kyrsiintyneesti, ettei hän tiedä, koska ei ole heidän tilaamasta ravintolasta. Ei viitsinyt edes siis käydä kysymässä, milloin ruoka tulsii.
Pyysin omani maidottomana sekä ilman punaisia jalopenoja, ja seuralaiseni annoksen myös ilman punaisia jalopenoja, mutta seuralaiseni oli saanut jalapenot pois, mutta minä en. Onneksi annos oli maidoton.
Ei tehty välikäyntiä, ei sanottu hyvää ruokahalua eikä muutakaan asiakkaan viihtyvyyteen edistävää toimintaa näkynyt.
Ruoka oli kuitenkin ihan hyvää, mutta salaatti oli vanhaa ja se oli varmasti tehty jo aikoja sitten. En kyllä tulisi kuitenkaan ruuan takia uudestaan.
Tulimme Helsinkiin lomareissulle, ja etukäteen jo suunnittelimme että käymme tässä ravintolassa syömässä, koska avovaimoni aiemmat kokemukset vuosia sitten ovat olleet huippuja, ja hän on syönyt siellä elämänsä parhaat ribsit. Mutta loppujen lopuksi tämä illallinen paljastuikin elämämme huonoimmaksi ravintolakokemukseksi, ja ylivoimaisesti!
Menimme sisään, tarjoilija ohjasi meidät pöytään ja tässäkin vaiheessa tuli jo kuva että palvelu ei ole kovin ystävällistä. Tilasimme ensin juomat, jotka tulivat pöytään. Sitten tilasimme ruuat, otimme yhden alkuruoan ja kaksi pääruoka-annosta, josta toinen sisälsi nämä 'maailman parhaat ribsit'. Tarjoilija ei kirjoittanut tilauksia mihinkään ylös mitä jo vähän ihmettelimme. Odottelimme ruokaa ja joimme juomiamme. Odotus kesti ja kesti, ja aloimme ihmettelemään kun viereisiin pöytiin tuli jo ruokia vaikka he saapuivat reilusti meidän jälkeen. Ihmettelimme, kun emme enää edes nähneet tarjoilijaa joka alunperin otti meiltä tilaukset. Aloimme katselemaan tiskille jos joku tulisi käymään pöydässämme. Ja sitten sieltä eräs naistarjoilija tulikin, joka oli siis eri ihminen kun hän joka otti tilaukset. Hän tuli kysymään, että haluammeko tilata jotain. Ja tähän ällistyneenä vastasimme, että olemme tilanneet ruuat jo aikoja sitten emmekä ole saaneet vielä mitään. Tähän tarjoilija töykeästi vaan vastasi että 'mitä olette tilanneet'. Ei mitään pahoitteluja tai muuta. Kerroimme mitä olemme tilanneet, niin tarjoilija lähti mitään muuta sanomatta viemään tilaukset ja jäimme taas odottamaan. Hetken päästä sama tarjoilija tuli ja törkkäsi minulle alkuruoan nenäni alle mitään sanomatta ja lähti pois. Söin alkuruoan, ja odottelimme pääruokia. Tämän jälkeen huomasimme että meidän alkuperäinen tilauksemme ottanut tarjoilija tuli takaisin ilmeisesti ruokatauolta, ja hän tulikin melkein heti luoksemme. Hän pahoitteli että oli unohtanut tilauksemme, ja sanoi että katsotaan mitä hän voi tehdä hyvittääkseen tämän. Tässä vaiheessa tilasin lisäksi vielä toisen juoman, koska olin jo ehtinyt ensimmäisen juomaan pitkän odottelun aikana.
Sitten pääruuat tulivat pöytään. Aloin syömään ribsejä ja voin sanoa että en ole ikinä ennen syönyt pahanmakuisia ribsejä, mutta nämä todellakin olivat sellaisia. Todella kuivia, sitkeitä, pahanmakuiset mausteet ja kastike. Ne maistuivat vanhalta. Avovaimonikin innoissaan näitä maisteli ja totesi että mitä ihmettä, eihän näitä pysty syömään. Lisäksi annoksen coleslaw maistui pelkältä majoneesiltä, ja ranskalaiset olivat niin perus kuin voi olla. En saanut edes väkisin syötyä koko annosta. Noh, pyysimme laskun ja odotimme että saisimme tästä häslingistä ja odottelusta edes jotain hyvitystä. Nyt tämä nainen, joka siis ei ollut alkuperäinen tarjoilijamme, toi meille laskun missä oli kaikki tilauksemme, 70 euroa. Olimme pöyristyneitä, että voiko tämä olla totta. Kun tarjoilija tuli takaisin, sanoin hänelle kohteliaasti että pitäisiköhän meidän saada tästä jotain hyvitystä kuitenkin, kun jouduimme odottelemaan turhaan tilaustamme todella kauan. Vastaus oli 'joo' ja hän lähti keskustelemaan toisen tarjoilija kanssa. Sitten hän tuli takaisin ja sanoi että 'otimme halvimman juoman laskusta pois' ja antoi laskun pöytään. Noh, eipä siinä auttanut kuin maksaa ja kävellä ravintolasta ulos.
No, saimme pienen hyvityksen siis väkisin vaatimalla, mutta kokonaisuudessaan töykeän ja sekaisen palvelun ja huonotasoisen ruuan vuoksi emme todellakaan voi suositella tätä ravintolaa kenellekään!
Olen ollut Santa Fe:n asiakkaana vuodesta 1994 ja minua on aina kohdeltu hyvin, olen aina vienyt ystäväni Suomesta sekä ulkomaalaiset vieraani, syömään Santa Fe:hen. Koskaan aikaisemmin ei ole valituksen aihetta ollut, olen aina ollut todella tyytyväinen ja pitänyt paikasta, mutta viime keskiviikkona 19/06 tulin ravintolaan ystäväni kanssa, ravintola ei ollut täynnä, eikä ovella ollut ketään tarjoilijaa ohjaamassa pöytään. Koska minulla ei ollut pöytävarausta, tulimme sisään ja valitsimme pöydän missä olisi mukavaa istua. Hetken päästä ulkomaalainen naistarjoilija tuli tosi tylysti ja vihaisesti sanomaan, että ei voida noin vaan tulla ovesta sisään ja valita pöytää mikä meitä miellyttäisi , että meidän pitäisi odottaa ovella, ei ikinä ole ollut vastaavaa tilannetta. Pöydässä mikä oltiin valittu, oli pari likaista lasia minkä takia tarjoilija vihaisesti sanoi, että pöytä on likainen ja halusi laitaa meidät toiseen pöytään mikä ei meitä miellyttänyt, koska halusimme istua rauhassa ja jutella samalla kun joisimme mansikka margaritoja ja söisimme etanoita. Sanoimme, että ei hätää, voidaan odottaa kun hän siivoaa pöydän, koska se oli pöytä jossa olisimme halunneet istua. Olen itse ollut palvelualalla hotelleissa ja ravintoloissa ja tiedän että missään ei kohdella ikinä asiakkaita huonosti. Oli todella epämiellyttävä kokemus jonka takia näin itseni pakotetuksi tekemään valitus tästä tarjoilijasta, hänellä oli mustat hiukset ja hän oli mahdollisesti ulkomaalainen, minua ei ole ikinä kohdeltu missään näin huonosti, itse asiassa en ikinä ole nähnyt tuollaista. Toivomme kuitenkin voida jatkaa Santa Fe:n asiakkaina, ja nauttia mukavista hetkistä ja että tämä huono kohtelu ei tulisi enään toistumaan. Kiitos.
Tilasin perusannoksen chicken fajitas.
Salsassa ei lainkaan makua (potkua), guocamole oli jostakin purkista- ei taatusti itse tehtyä ... sellaista saksalaisen kaupan myymää vihreää velliä. Parilalla tullut sipuli-paprika paistos ja kana ihan ok. Seuralaisen chicken nachoissa ei todellakaan ollut juustokastiketta säästetty. Onhan se hyvää, muttamutta koko annos sulaa sen ansiosta epämääräiseksi mössöksi. Taso on laskenut vuosien saatossa. Jatkossa texmexit syödään muualla.
Kolmen ravintolan kombo pihapiirissä on muuten hyvä ratkaisu.
Pari kertaa käynyt lounaalla tänä vuonna. Todella maukasta ruokaa, melkein liian isot annoskoot. Hintaan nähden loistava valinta, esim 10.30€ lounasannos maksaa 17.50€ klo 15 jälkeen. Edullista talon viiniä. Mukava ja tehokas henkilökunta.
Söin alkupalaksi täytettyjä jalapenoja, jotka olivat perushyviä.
Eivät erikoisia suuntaan tai toiseen. Pääruoaksi söin Pedro's blackened steakin. Annoksen lisänä oli perunoita ja kahta kastiketta. Sekä pihvi että lisukkeet olivat hyviä, mutta olisin kaivannut annokseen muitakin vihanneksia, kuin muutamaa versoa. Nyt annos oli hieman raskaan makuinen kun mitään raikastavaa elementtiä ei ollut.
Kokonaisuutena kiva perusravintola, jopa romanttinen, kynttilänvalossa, mutta ei mitään erityistä.
Väsynyt paikka.
Keskeisen sijainnin lisäksi ei ole mitään syytä mennä. Rafla-ketjuun ( jonka muutkaan paikat eivät gourmet-elämyksiä tarjoa) kuuluva ketsusyöttölä. Taso ei ole laskenut avajaisista vuodelta 1991, jolloin hiiligrillatut annokset olivat todella uutta ja hyvää. Muu maailma vain on ajanut ohi ja vauhdilla. Ruokalista käsittää ihan samat tex-mex einekset kuin kaikkialla muuallakin mistä tahansa Amarillosta Myyrmäen ostoskeskuksen ravintolan kautta Rovaniemen Rossoon.
Ei teknisesti suurta vikaa annoksissa, ei poltettuja pihvejä, tai kylmää ruokaa, mutta ei mitään erikoista syytä ihastuakaan, niitä pikkoja, joissa kolmen kerran jälkeen on jo vaikea keksiä haluaako listalta mitään.
Keskeinen sijainti takaa kävijävirran.
P.s. voisiko sen Corona-olut mainoksen poistaa, kun ko. olutta ei ole ainakaan 10 vuoteen saanut Santa Fe:stä? Toki on tarjolla lievästi hiiva-aromista vapaata sielua.
Community
Bilder
Fans (18)
Diese Leute haben dieses Restaurant als Favorit markiert..
Standort
+358 50 302 8185
http://www.rafla.fi/santafe
santafe@rafla.fi