RPM
11 BewertungenAbzeichen
Blog link
Bewertungen (11)
Diese Bewertungen haben keinen Einfluss auf den Durchschnitt
Asiakaspalveluun pitää panostaa. Vegelinjalle on jo tullut kilpailua ja palvelu on se tekijä joka määrää missä käyn. Ruoka on keskivertoa, mutta erinomaisenkaan perässä en tulisi tympeä palvelun paikkaan. Huomatkaa, että moni tulee ensimmäistä kertaa.
Söimme Nagai menut jotka alkoivat udon-nuudelikeitolla.
Tällä sopalla vaan ei ollut oikein mitään yhteistä Japanissa tarjotun pikkuserkkunsa kanssa: liemi oli haaleaa ja nuudelit jäykkiä lyhyitä käppyröitä. Lähetimme sopan takaisin keittiöön ja saimme lämpimämmät keitot, mutta nuudelien laatu ei parantunut.
Muuten menu oli kautta linjan hyvän makuinen ja itse valitsemamme japanilainen olut sen kanssa nappivalinta. Lähes joka kerta kun uusi annos tuotiin tai astioita korjattiin pois, kysyttiin juomien riittävyydestä.
Sisustus oli ihan kiva eikä itseäni hämäryys haitannut, mutta kyllä 10 cm pöytien väliä on suomalaiselle ihan liian vähän. Eipä siinä ruoan lomassa halua ventovieraiden kanssa jakaa raha-asioitaan, työ- tai parisuhdemietteitään, mistä muuten puolisoni kanssa olimme jutelleet.
Koska odotukset olivat olleet (liian) korkealla, jäi käynnistämme hieman suolainen maku suuhun, sillä jälkiruoan kanssa tilatut kahvit tarjoiltiin suolan kanssa. Toki pyysimme uudet kahvit, jotka saimme maksutta, suolaisten tilalle ja henkilökunta pahoitteli tapahtunutta.
Tarjoilijoissa oli eroja; osa vain toi ja vei, toiset osasivat kertoa mitä missäkin on ja vastasivat myös lisäkysymyksiin ammattitaidolla. Kaikki olivat kuitenkin ystävällisiä ja kohteliaita.
Pois lähtiessämme jäin haaveksimaan syysillan drinksuista etuosan baarissa jonka sohvat ja nojatuolit näyttivät kovin huokuttelevilta.
Kuuden hengen ryhmämme tilasi osittain menuita, osittain listalta.
Osa tilasi myös viinit suositusten mukaisesti. Oma ankka-annokseni Heinätori menusta oli läpensä kypsä, mutta tarjoilijamme kiidätti annokseni välittömästi keittiöön ja pienen odottelun ja runsaiden pahoittelujen jälkeen sain uuden annoksen. Rasvaa ankanrinnassa oli vielä runsaasti jäljellä ja jäin kaipaamaan nahan rapsakkaa rapeutta. Rasvat poistamalla annoksesta tuli kelvollinen.
Ravintolassa reagoitiin reklamaatioon esimerkillisesti ja jopa hämmennyin ja häkellyin ylenpalttisesta huomionnista. Tämä luettakoon vain omaksi viakseni. :)
Kiitos ravintolalle muuten mainosta ruokahetkestä ja suosittelen edelleen ravintolaa lämpimästi niin tamperelaisille kuin ulkopaikkakuntalaisille, jotka haluavat perusravintolaruokaa, joka maistuu ja näyttää hyvälle.
Kokemus oli kaiken kaikkiaan miellyttävä; meitä palveltiin asiantuntemuksella ja suositeltiin viinejä. Tapkset olivat maukkaita. Tilaustapa vaikutti aluksi hauskalta, mutta ei loppupeleissä toiminutkaan. Kerroimme tilausta jättäessämme, että haluamme mahdollisesti tilata vielä jotain, mutta kyselyt ja pistäytymiset pöytämme luona loppuivat kuin seinään kun lautasemme tyhjenivät. Olisin mielelläni kokeillut vielä jälkiruokaakin, mutta ravintolan täyttyessä ei henkilökuntaa enää näkynyt.
Olimme tutustuneet ruokalistaan netissä jo etukäteen, enkä odottanut paikalta mitään sen enempää kuin muiltakaan tamperelaisilta pihvipaikoilta. Iso plussa nettivarausjärjestelmästä: teimme pöytävarauksen netissä vain 1,5 h ennen h-hetkeä.
Henkilökunta huomioi meidät hyvin ja tarjoilijamme jutteli mukavia. Hän suositteli rohkeasti ruokavalintamme perusteella sopivaa viiniä, mikä on valitettavan harvinaista, joskin suotavaa palvelua.
Ravintola näytti olevan täynnä, joten melko pitkät odotukset joka ruokalajin kohdalla eivät yllättäneet.
Pöytämme oli isommasta pöydästä irroitettu kahden hengen pöytä aivan keittiön kohdalla, mikä aiheutti sen, että paistokäryn haju tarttui myös vaatteisiin.
Alkusalaatiti olivat hyvät ja visuaalinen toteutus valtavirrasta poikkeavaa. Sisäfilepihvimme olivat samoin oikein maukkaita, ainostaan lisukkeeksi valitsemaani salaattia oli todella vähän, vähemmän kuin perunaa, jota muille näytti menevät ihan reilut satsit. Salaatti oli kovin suolainen ja mullan maku tökki väliin.
Jälkiruokavalikoima näytti herkulliselta ja juustokakku sekä juustot olivat oivat ateria päätös.
Ravintola sijaitseen yhdella kaupungin kauneimmista paikoista ja sisustus on toteutettu hyvällä maulla ja ajan henkeen.
Asiakkaan ei tarvitse itse tietää mitä haluaa, henkilökunta kyllä huolehtii siitä.
Uusi ravintola kiinnostaa ihmisiä ja liikuttavan ihana henkilökohtaisuus näkyy ja kuuluu. Ruoka on hyvää ja listan suppeus ja nopea vaihtuminen takaa sen, että vierailemme ravintolassa lähiaikoina uudelleenkin.
Sisustus juuri tyyliin sopiva ja sijainti mitä mainioin.
Ainoa pieni miinus on vessan kellarimainen haju.
Vihdoin pääsimme Marusekiin syömään; neljännellä yrittämällä.
Kolmella aikaisemmalla kerralla meidät on käännytetty ovelta, vaikka vapaita pöytiä onkin ollut.
Tällä kertaa teimme pöytävarauksen., mutta edelleen tilauksien yhteydessä, meille alleviivattiin, että ruoan toimittaminen kestäisi sitten vähintään näin ja näin kauan.
Jokaiseen Maruseki-kokemukseeni liittyy tämä sama ongelma: keittiö ei pysty toimittamaan tarpeeksi annoksia. Miksi asiakaspaikkoja on sitten keittiön kapasiteettiin verrattuna liian paljon?
Ruoka oli hyvää, lähes yhtä hyvää kuin Japanissa syömäni. Tilasimme sieltä täältä listalta ja jaoimme annoksia. Laskuissakaan jakaminen ei tuottanut ongelmia.
Valitettavasti japanilaisen ruoan ravintoloissa ei ole juurikaan kilpailua. Hallituskadun pikkuinen Maruseki toivotti aina ruokailijat tervetulleiksi, vaikka paikka olisikin ollut viimeistä jakkaraa myöten täynnä. Samanlaista tunnetta ei valitettavasti enää synny.
Sisustus näyttää hieman amatöörimaisesti tehdyltä; maali on suttuisesti huiskittu, saumauksia ei ole tasotettu, jne. Kuulin tosin, että pientä pintaremonttia olisi tulossa.
Mitä onkaan tapahtunut vanhalle, kunnon Coussiccalle?
Kesäajan tyypillinen vaiva; lomatuuraajat? Helle?
Tilasin ruokavaliostani johtuen annokseni, täytetyn lehtipihvin, salaatilla lohkoperunoiden sijaan. Tarjoilija toi pöytään seuralaiseni ranskalaiset ja kertoi niiden olevan meidän yhteiset...Kerroin, että tilasin salaattia perunoiden sijaan ja tarjoilija vastasi, että siinä tapauksessa sieltä on salaatti tulossa. Sain kulhiollisen silputtua jäävuorisalaattia joka kellui salaatinkastikkeessa ja päällä oli runsas kerros juustoraastetta ja kolme tomaatin siivua. Söin tomaatit. Itse pihvin täyte oli nyrkin kokoinen möykky savukinkkua ja juustoa. Paprika-pekoni-puvaviinikastikkeen maut eivät erottuneet mitenkään.
Pysyn vakiotilauksessani, vinkkari ranskiksilla, vastaisuudessakin. Ei enää vastaavia harhalaukauksia!
Vietimme ravintolassa monta tuntia viiniä ja herkkuja nautiskellen. Kaikki oli niiin hyvää. Ravintola oli tuona iltana lopulta täysi ja tunnelma mitä mainioin.
Kävimme ravintolassa sunnuntaina alkuillasta ja otimme kumpikin Finlandia menut.
Oma korvasienikeittoni oli hiekkaista, josta kerroin henkilökunnalle. Pahoittelivat. Muuten ruoka oli jälleen kerran hyvää, poro jopa erinomaista. Viinisuositus porolle oli täysosuma.
Olisin kaivannut leipää tarjolle toisenkin kerran, en älynnyt rohmuta aterian aluksi tarpeeksi.
Henkilökunta oli ystävällistä ja asiallista, talviaikaan tosin koen saavani henkilökohtaisempaa palvelua. Menun nauttimiseen meni kahden hengen seurueeltamme kolme tuntia, mikä omasta mielestäni oli hieman liian pitkä aika. Ravintolassa oli hyvin asiakkaita mikä osaltaan saattoi vaikuttaa.