Rusetti
5 BewertungenAbzeichen
Blog link
Bewertungen (5)
Diese Bewertungen haben keinen Einfluss auf den Durchschnitt
Kaamein ravintolakokemukseni ikinä.
Olimme ystäväni kanssa varanneet netistä pöydän. Ihmetystä herätti jo, paitsi ravintolan naurettavan vanhanaikaiset nettisivut ja kuvat, se että pöytävarausta tehtäessä sivulla lukee "vastaamme kaikkiin yhteydenottoihin." Siis täh? Tietenkin vastaatte kaikkiin yhteydenottoihin, eihän sitä tarvitse erikseen ylpeästi mainita. Noh, kuinka ollakaan - odottelimme mainostettua yhteydenottoa monta päivää ja sitä ei kuulunut. Lopulta soitin ravintolaan ja tein puhelimitse pöytävarauksen. Puhelimeen vastasi omituisen hätäiseltä kuulostava mies joka jatkuvasti pyysi minua toistamaan jokaisen lauseeni uudestaan. Joko hän ei ymmärtänyt tai hän ei kuullut mitä hänelle puhuin. Hyvin hätäisen keskustelun jälkeen hän paiskasi suoraan luurin korvaani, ei varmistanut nimeäni eikä kellonaikaa, ilmoitti vaan että "onnistuu" ja katkaisi puhelun. Tässä kohtaa alkoivat jo hälytyskellot soida.
Saavuimme paikalle myöhässä, klo 20:05 (pöytä oli varattu klo 20:00). Seisoimme aulassa vaivaannuttavan pitkän aikaa, saimme kyllä useammankin katsekontaktin lähellä haahuilevaan miestarjoilijaan mutta hän vältteli luoksemme tulemista. Lopulta hän tajusi että kai hänen on tultava ottamaan meidät vastaan ja laahusti luoksemme. Kerroimme että meillä on pöytävaraus klo 20 jolloin tarjoilija hyvin merkitsevästi kohotti hihaansa ja katsoi rannekelloaan, jolloin katsoimme asiaksemme pahoitella olevamme myöhässä viisi minuuttia. Sen jälkeen tämä sivumennen sanoen hyvin nuhruinen ja epäsiisti tarjoilija lähti sanaakaan sanomatta kierrättämään meitä ympäri ravintolaa ja kävi tarkistamassa jokaisen pöydän jossa oli varauslappu. Seurasimme häntä kuin hai laivaa kun hän poukkoili ympäri ravintolaa yrittäen löytää pöytämme. Pöytämme viimeinkin löytyi - kahdelle ihmiselle oli varattu neljän hengen pöytä WC:n vierestä.
Ohjattuamme meidät pöytäämme hän lähti ja jätti meidät omine nokkinemme istumaan, antamatta meille ruokalistoja tai ottamatta edes juomatilauksia vastaan. Tämä miestarjoilija seilasi jatkuvasti viereisessä pöydässä (iso pöytä jossa oli ilmeisesti työporukka syömässä) kyselemässä heiltä "maistuuko ruoka" ym. mutta meihin hän ei kiusallaankaan vilkaissut. Aikamme odoteltuamme nousin pöydästä ja hain itse viereisestä tyhjästä pöydästä ruokalistat. Jälleen saimme odotella pitkän aikaa kunnes tämä tympeä miestarjoilija laahusti luoksemme ja otti tilauksemme vastaan.
Alkupaloja odotimme yli tunnin. Siinä välissä miestarjoilijamme tuli tarjoamaan meille leipää, eli hän piti kädessään leipäkoria jossa oli leipää ja antoi meidän ottaa leipäviipaleet korista. Tätä yhtä koria jossa oli kuivuneita leivänkänttyjä kierrätettiin pöydästä toiseen ja annettiin ihmisten valita minkä känttyrän he ottavat naposteltavakseen.
Alkuruoaksi tilaamani paahdettu paprikachilikeitto oli todellinen pettymys. En maistanut paprikaa enkä chilin tulisuutta ollenkaan. Koko keitto maistui omituiselta ja muoviselta, en vielä tähänkään päivään mennessä ole keksinyt makua, jolla pystyisin kuvaamaan keittoa. Se ei maistunut ruoalta ollenkaan. Voisin kuvitella että muovi maistuisi samalta. Jätin keiton kesken. Ystäväni tilasi riimiporoa. Poro olisi ollut varmasti hyvää, ellei sitä olisi hukutettu majoneesiin. Lihaa ei näkynyt ollenkan majoneesin alta ja alkuruoka jäi myös ystävältäni kesken. Ikuisuuden jälkeen alkuruokamme kerättiin pois (tässä vaiheessa tarjoilijamme olikin jo vaihtunut) eikä meiltä vaivauduttu tiedustelemaan alkupalojen maistuvuutta. Tarjoilija varmasti näki että molemmat alkuruoat oli jätetty kesken, tosin ehkä siksi hän ei uskaltanutkaan kysyä mitä mieltä olimme syömistämme alkupaloista. Tai ehkä häntä ei vain kiinnostanut.
Pääruoaksi olimme tilanneet kumpikin lammaspataa, ystäväni pienen ja minä normaalin annoksen. Saimme kumpikin normaalit annokset lammaspataa. Ystäväni ilmoitti ruoka-annokset pöytään tuoneelle tarjoilijalle että hän sai väärän kokoisen ruoka-annoksen. Meille vakuutettiin että hän ei joudu maksamaan kuin pienestä annoksesta jonka hän alunperin tilasi. Lammaspata oli todella mausteista, lampaan lihaa ei pystynyt ollenkaan maistamaan liian vahvojen mausteiden takia. Valkosipuliperunat olivat raakoja. Todellakin raakoja. Nämäkin ruoat jäivät kesken. Tällä kertaa, pitkän odottelun jälkeen, kolmas tarjoilija tuli keräämään astiamme. Paitsi että tarjoilijat vaihtuivat jatkuvasti, hämmennystä herätti se että ravintolan työntekijät kulkivat omissa vaatteissaan. Oli hämmentävää kun emme tienneet kuka ympärillä liikkuvista ihmisistä oli tarjoilija ja kuka asiakas. Taaskaan ei kysytty ruoan mausta mitään, astiat vain kerättiin hätäisesti pois ennenkuin ehdimme tilata edes laskua. Tässä vaiheessa halusimme jo todella nopeasti pois Kynsilaukasta. Ystäväni ehti kuitenkin sanoa myös tarjoilijalle, että hän sai normaalin lammaspadan vaikka tilasi pienen joten se pitää huomioida laskutuksessa.
Odottelimme noin 15 minuttia pöydässä että joku olisi noteerannut meidät sillä olisimme halunneet tilata laskun. Alunperin tilauksemme vastaanottanut nuhruinen vanhempi mies seilasi edelleen jatkuvasti pöytämme ohitse palvelemassa työporukkaa viereisessä pöydässä. Meille alkoi jo tulla vahvasti olo ettei hän kiusallaankaan vilkaissutkaan meihin päin, sen verran päättäväisesti hän torjui katsekontaktimme. Kerran jopa ehdimme huikata "anteeksi..." kun hän ohitti pöytämme mutta hän laahusti päättäväisesti korvaakaan lotkauttamatta viereiseen pöytään. Meille ei myöskään tarjoiltu missään vaiheessa yrttijuomia joita muihin pöytiin vietiin laskutuksen yhteydessä.
Lopulta kyllästyimme ja marssimme tiskille. Ruokalaskumme oli väärin laskettu, ystävältäni oli veloitettu normaaliannos lammaspataa useista muistutuksista huolimatta. Nuhruinen mies sähläsi ja sähläsi laskun kanssa. Hän sanoi meille "mutta tehän tilasitte pullollisen viiniä, eiks vaan?" mitä emme olleet tilanneet. Ihmettelimme mistä hän sen oli saanut päähänsä. Lammaspadan hinnan vaihtaminen osoittautui ylivoimaiseksi tehtäväksi, mies alkoi sadattelemaan ja tuskailemaan sitä sählätessä. Aina kun hän sai uuden kuitin tulostettua niin jotain muuta oli laskutettu väärin. Minunkin laskussani oli ongelmaa, minulta oli veloitettu viinilasillinen ja olut (join vain oluen) ja tätä myös alettiin sähläämään. Poistuessamme ravintolasta tajusimme että olimme seisoneet noin 10 minuuttia tiskillä ja odottaneet että saamme oikeat laskut. Saatuamme laskut maksetuksi ja kuitit kouraan meitä ei kiitetty, meille ei toivotettu edes näkemiin. Jos totta puhutaan, minä maksoin väärin täsmäävän laskun koska en jaksanut enää käydä läpi tilaustani uudelleen ja uudelleen miehelle joka sähläsi kassalla. Mies oli jossain vaiheessa vaihtanut myös minun normaalikokoisen lammasruokani pienikokoiseen joka siis maksoi parisen euroa vähemmän. Tässä vaiheessa en todellakaan alkanut enää vaatimaan että minua myös pitää laskuttaa oikein, sainpahan pari euroa hyvitystä (tosin vahingossa) tuosta kaameasta sapuskasta. Jos meillä olisi ollut pokkaa olisimme livahtaneet ravintolasta maksamatta, tuskinpa kukaan olisi edes huomannut että poistumme ravintolasta.
Minun täytyy ihmetellä Kynsilaukan mainetta täällä eat.fi:ssä. Ehkä meille vain sattui todellakin harvinaisen huono tuuri sekä tarjoilijan että ruoan suhteen? Hiukan epäilen. Ravintola ei edes ollut täynnä sinä iltana kun kävimme syömässä, joten surkeaa ruoan ja palvelun tasoa ei pysty edes laittamaan kiireen ja henkilökunnan vähäisyyden piikkiin. 35 euroa koko kokemuksesta oli karvas pala nieltäväksi ja poistuimme pahoilla mielin ravintolasta. Se tosin täytyy todeta että tilaamani valkosipuliolut oli todella hyvää mutta se ei kaikkien kauheuksien rinnalla paina tässä tapauksessa yhtikäs mitään.
Jyrki Sukula, jos luet tätä, pliis mene ja pistä kyseinen pulju ruotuun! Minua ei tosin Kynsilaukkaan saa enää kirveelläkään.
En ihan täysin ymmärrä tätä Lemon Grassin hypetystä mitä kuulee ihmisiltä.
Ruoka on, noh, tietty tosi hyvää. Minulla on silti hiukan ristiriitainen suhde ravintolaan, onhan se ehkä parasta thairuokaa mitä olen syönyt mutta tosin en ole ikinä maistanut pahalta maistuvaa thairuokaa. En yleensäkään huomaa thairavintoloissa eroja koska totta puhuen ne kaikki maistuvat minusta aika samalta. Lemon Grass saa tosin lisäpojoja ehkä hieman tavanomaista mielikuvituksellisimmista annoksista. Ruoassa ei todellakaan ole mitään valittamista, ruoka-ainekset ovat tuoreita ja annokset reiluja. Sen sijaan miinusta tulee siitä, ettei ravintolassa myydä alkoholia ollenkaan. Lisäksi paikka on aina tupaten täynnä ja liian pieni, josta johtuen palvelu on hyvin hätäistä. Olen aina saanut perusystävällistä aasialaista liukuhihnapalvelua, mutta mielelläni en syö Lemon Grassissa sillä tarjoilijoiden jatkuva kiire ja liikkeessä oleminen ja heiluminen pöydästä pöytään saavat minuunkin tartutettua pienoisen paniikin. Senpä takia käynkin nykyään hakemassa take awayna ruoat.
Ruoan laatuun sen sijaan olen ollut joka kerta tyytyväinen, ehdottomasti ykköspaikka jos tekee mieli thaimaalaista. Usein vain pitkien jonojen vuoksi joudun käymään jossain toisessa thairuokapaikassa hakemassa safkaa joka maistuu ihan lähes yhtä hyvälle. Tämän vuoksi en anna Lemon Grassille täysiä pisteitä ruoan laadusta, koska en koe kyseistä paikkaa korvaamattomaksi jos se lähtisi täältä Kalliosta johonkin. Silti hyvä thairuokapaikka, niitä ei koskaan ole liikaa.
Loistava kokemus.
Valitsimme Gaijinin puolisoni kanssa juhlistaaksemme viisivuotispäiväämme emmekä pettyneet valintaamme. Tunnelma oli ihanan rauhallinen ja hämyinen. Tarjoilijoilla oli tyylikkäät puvut ja kehuinkin tarjoilijamme taidokkaasti leikattua, minimalistisen tyylikästä mekkoa, johon tämä vastasi että kaikki tarjoilijoiden asut ovat paikan omistajan suunnittelemat.
Palvelu oli todella ystävällistä ja asiantuntevaa. Tarjoilijamme kysyi onko tämä ensimmäinen kertamme Gaijinissa ja myöntävän vastauksen saatuaan hän ystävällisesti suositteli meitä tilaamaan useita annoksia joista voi yhdistellä mielensä mukaan. Hän myös kyseli makutottumuksiamme ja suositteli meille menusta tiettyjä ruokia.
Alkupaloiksi tilaamamme pork bunit, beijin duckit ja prawn & rice cakesit sulivat suussa. Alkudrinkiksi juomani mojito oli hauskattu tuunattu aasialaiseen tyyliin, en valitettavasti muista drinkin nimeä mutta hyvää se oli! Pääruoaksi syömämme drunken chicken sekä pork belly yakiniku olivat rapeita ja maukkaita. Drunken chicken on edelleen parasta kanaa mitä ikinä olen maistanut.
Kaikenkaikkiaan täydellinen ravintolakokemus. Ehdottomasti tulen uudestaan, toivon että toinen visiitti on yhtä hyvä kuin edellinen.
Maukasta ruokaa, hyvää ja ystävällistä palvelua, ihana ja rento tunnelma, mutta ruoan hinta-laatusuhde on valitettavasti täysin ylihinnoiteltua. Ymmärrän toki että ravintola ratsastaa lähiruoallaan ja luomuviineillä mikä on trendikästä tänä päivänä, mutta tällaisen tavallisen pulliaisen lompakosta ruoka on todella ylihinnoiteltua. Viinipullojen kate on täysin tolkuton ja ymmärrän toki ettei annosten tarvitse olla hevosen kokoisia, mutta lähdin ravintolasta nälkäisenä kotiin ja 80 euroa köyhempänä. Olin tilannut päivän menun sekä kaksi viinipulloa neljän hengen kesken jaettuna. Pienistä annoksistaan huolimatta ruoan laatu on loistavaa ja palvelu on todella ystävällistä. Miljöö on täydellinen. Olen silti saanut yhtä hyvää ruokaa reilusti halvemmilla hinnoilla muissa, yhtä "fancyissa" ravintoloissa. Sen vuoksi koen hinta/laatu-suhteen ylihinnoitelluksi, annokset jättivät nälkäisiksi enkä hyvästä fiiliksestä ja miljööstä jatkossa halua maksaa melkein satasta. Ihmiselle, joka arvostaa ruoan ja juomien eettisyyttä sekä omaa paksun lompakon, Muru on sen sijaan nappivalinta! Mukavaan (tosin hinnakkaaseen) iltaan toi oman ripauksensa ihanan Hannu-Pekka Björkmanin bongaaminen ihastuttavan puolisonsa Minna Haapkylän kanssa poistumassa juuri iloisina Murusta :)
Kiva lounaspaikka. Palvelu ystävällistä, ruoka taattua ja hyvää thairuokaa.