MikkoKale

1 review

Badges

Blog link

Reviews (1)

Reviews older than 2 years
These reviews don't affect the average
Restaurant: Heval

Oli niin erikoinen tapaus että oli pakko tehdä oikein tunnukset että pääsee heittämään ensimmäisen arvostelun ikinä. Oltiin jo muutama päivä aiemmin luvattu lapsille että perjantai-iltana syödään sitten pizzaa iltapalaksi. Ehkei pizzoja odotettu kuin kuuta nousevaa, mutta ainakin kyseisenä päivänä sitä jo kovasti odotettiin.

Soitin pizzatilauksen Hevaliin. Jo puhelimessa tuntui asiakaspalvelijalla olevan kovin vaikealta ymmärtää selkeää suomea ja suhteellisen yksinkertaista tilausta. 2 omavalintaista pannupizzaa jossa vain yhtä täytettä (pepperonia). Sekä yksi gluteeniton pizza jossa yksi lisukkeen vaihto. Kesken tilauksen, noin 30sek aloituksen puhelun jälkeen, puhelimesta ilmoitettiin voisinko tehdä tilauksen nopeasti koska heillä on kiire. Tässä vaiheessa aloin jo miettimään taivas varjele mitähän sieltä tulee kun kommunikaatiossa ongelmia ja pitäisi runnoa homma kiireellä. Kuitenkin tein tilausta alusta mielestäni nopeasti asti enkä jaaritellut hetkeäkään. Lopuksi kun annettiin ymmärtää että tilaus on toisessa päässä ymmärretty, varmistuksena luettelin tilauksen kertaalleen.

Erikoisen ja kiireestä sekavahkon puhelun perusteella, fiksuna miehenä ajattelin vielä kassalla varmistaa ennenkuin maksan tuotteen että tuleehan sieltä nyt oikeat tuotteet. Pokkana ilmottivat etten ollut tilannut kolmatta pizzaa gluteenittomana. Turhauttavaa vääntöä. Jonka jälkeen kassa huikkasi työntekijän heti tekemään uutta pizzaa gluteenittomana. Tämän jälkeen kassaan lyötiin summa koko tilauksesta. Tässä vaiheessa ilmoitin että mulla tulee leimat täyteen ja saan yhden lätyistä ilmaiseksi. Kassavirkailija ilmoitti ettei saa summaa korjattua ja on maksettava kaikki kolme. Koska kaikki oli jo niin helvetin vaikeaa en jaksanut tästä vääntää. Todettakoon että kassan kanssa itsekin tekemisissä olleena tiedän että on hyvin helppoa ja yksinkertaista korjata/vaihtaa tuo summa kassakoneeseen...Koska maksimaalinen sekoilu, lopuksi vielä varmistin että tuleehan siihen gluteenittomaan pizzaan edelleen se yksi täytteen vaihto (mozzarella->ananas). Kassatyöntekijä huikkas tästä työntekijälle vielä ja siellä alkoi keskisuuri sanallinen vääntö näillä kahdella herralla. Siirryin sivummalle odottelemaan.

Aikani odoteltua pizzat valmistui ja laitoin omaan pizzaani vielä oreganoa. Samalla huomasin sivusilmällä että että pepperonipizzan täytteenä myös kinkkua, mutta ajattelin että olkoon en jaksa enää vääntää. Kotona kuitenkin huomasin että pepperoni pizzoihin oli kinkun lisäksi eksynyt vielä kebablihaa sekä aurajuustoa. Pepperonipizza on lasten herkku, mutta lasten venyvän nukkumisajan suhteen olisin varmasti hyväksynyt muuten väärät täytteet, mutta viimeinen niitti oli yllättävästi pizzasta löytynyt aurajuusto joka on minun sekä 3- ja 4-vuotiaiden lasten inhokkia. Olin että ei helvata ei tämä voi mennä näin. Lisäksi emännän pizzaan ei oltu onnistuttu laittamaan edelleenkään näitä ananaksia vaikka sen varmistamisen jälkeen siitä muodostui jopa jonkinnäköinen "väittely" työntekijöiden kesken.

Soittoa ravintolaan että pizzat on aivan väärin. Keskustelu siirrettiin osallistui käsittääkseni ravintolan omistaja. Pienenä nyanssina että olen ollut kyseisen omistajan asiakkaana jo Kebab 14 perustamisesta lähtien jossa hän on ollut työntekijänä, sekä Hevalin asiakas alusta asti. Tälläistä ei ole ollut koskaan aiemmin. Yllättäen hän kertoi että on myynyt Hevalissa pizzoja 20 vuotta ja tietää että nyt minä olen väärässä. Ja väärässä erityisesti mozzarella ananaksen vaihdosta (vaikka tämän varmistin tilauksen jälkeen ja kyseisestä asiasta tuli vielä työntekijöiden kesken jotain vääntöä) ja että he ovat toimittaneet oikeat pizzat. Mutta että he hyvää hyvyyttään toimittaa uudet pizzat ja vanhat pitää antaa takaisin. Mitään hyvitystä ei saatu (en edes kysynyt) eikä edes sitä tärkeintä eli -pahoittelua. Sen sijaan hän mainitsi kahdesti että en saa enää ikinä tilata heiltä pizzaa. Pizzat tuli melkein tunti lasten normaalin nukkumaanmenoajan jälkeen. Itkuakin oli odottelusta syntyneestä harmituksesta.

Kaveri joka toi pizzat puhui oli mukava ja pahoitteli ystävällisesti tapahtunutta toisin kuin omistaja. Tämä herra oli koko episodin ainoa positiivinen kokemus. Gluteeniton pizza tuli edelleen väärin, siinä oli mozzarellaa jota oli kielletty laittamasta. Lisäksi pannupizzat oli laitettu ilmeisen "vittuillakseen" siten että täytteet lytätty yhteen nippuun ja toisella puolen sitten vain juustoa. Täytteethän ei voi valua kyseisellä tavalla jollei juusto valu myös mukana.Arvatkaa jaksoinko enää antaa palautetta? En, koska enää en olisi kyennyt säilyttämään asiallista puheensävyä kuten aiemmissa puheluissa. Laitan vielä oheiskuvaksi ensimmäisen yrittämän pannupizzanäytteen johon oli pyydetty pelkkää pepperonia. Ja sitten toisen yrittämän näytteen jossa vähän sihti täytteiden sijoittelun suhteen hukassa.

Surukseni täytyy todeta että Heval taantunut asiakaspalvelultaan muiden ulkomaalaisten halpispizzerioiden tasolle tai oikeastaan jopa selkeästi alle. Kielitaito on laskenut kuin lehmän häntä ja jos annat palautetta huolimattomasti väärin tehdyistä ruuista niin porttikieltoa tulee!

     
     
     
Experience: À la carte Price: 13€ Added: 19.06.2021
Rating: 1


Followers

Lists

Bookmarks


Favorites