Piukkari
2 arvosteluaYllättäkää minut positiivisesti :)
Ansiomitalit
Blogi
Arvostelut (2)
Nämä arvostelut eivät vaikuta keskiarvoihin
Omistajavaihdoksen jälkeen olimme miettineet vierailua Gotossa jo jonkin aikaa, sillä sijainti on kiva ja miljöö erittäin miellyttävä. Rauman tarjonta fiinimpään ruokailuun myöskin on suhteellisen suppea, joten tilausta Gotolle mielestäni on. Asioimme arkipäivänä ja päätimme testata lounaan avulla kannattaako satsata iltaruokailuun kyseisessä paikassa.
Täytyy sanoa, että pettymys oli kyllä suuri. Miljöö on edelleen kiva, mutta "tavispariskuntaa" ei kyllä lounaalla arvostettu. Kabinetissä oli saapuessamme isompi ryhmä lopettelemassa pääruokaa ja kahden vuorossa olleen tarjoilijan huomio kiinnittyi heihin. Saimme kuitenkin listat nopsaan eteemme ja tilauskin otettiin vielä suhteellisen nopeasti. Sen jälkeen meidät jätettiinkin kaksin ruokia odottelemaan. Muissa pöydissä näkyi leipäkoreja, meidän pöytäämme sellainen ei koko aikana eksynyt. Keittiö nosti ison ryhmän jälkkäreitä ja koska pöytämme sijaitsi aivan keittiön luukun vieressä, kuulin kuinka kello kilahti (meidän) valmiiden annosten merkiksi. Tästä kului yli 5 minuuttia, ennen kuin annokset ilmeisesti koonnut kokki tuli keittiöstä tuomaan ruoat koska tarjoilijat eivät ehtineet. Odotimme saavamme perus lounasruokaa, mutta annosten maksaessa 15 €, niiden olevan kuitenkin laadukkaita. Pettymys. Oma korianteriloheni oli sinänsä maukas, mutta ylikypsä. Sen alla ollut tavallinen, suolalla maustettu jasmiiniriisikökkö ei ollut edes haaleaa, vaan kylmää. Seuralaisen pihvin kastike oli niin suolaista, että mikään muu annoksessa ei juurikaan maistunut. Olisimme antaneet välittömän palautteen, mikäli joku olisi sitä tiedustellut. Koska näin ei kuitenkaan käynyt, söimme annokset ja lähdimme pois. Laskun maksoimme ulos kävellessämme, koska meihin ei kiinnitetty huomiota siten, että olisimme saaneet sen pöytään tuotuna. Onneksi tästä kokeilusta selvittiin lounaan hinnalla, olisi ollut todella ikävää saada samanlainen kokemus illallisen kustannuksella. Ei tarvitse mennä hetkeen uudelleen.
Vierailimme kyseisessä ravintolassa Jazzien viimeisenä päivänä. Liekö ollut jazz-väsymystä ilmassa, mutta palvelu jota saimme ei todellakaan vastannut meillä paikasta etukäteen ollutta mielikuvaa. Teimme pöytävarauksen siten että ruokailuun oli varattu 1,5 tuntia jonka uskoimme riittävän mainiosti ennen konserttiin siirtymistä. Saavuimme ravintolaan jossa oli asiakaspaikkoihin nähden vähän asiakkaita. Odottelimme aikamme "Odottakaa tässä pöytiinohjausta"-lapun luona, mutta kun 10 minuutin seisoskelun jälkeen kukaan ei ollut meitä huomioinut siirryimme ylempään kerrokseen jossa näkyi liikettä. Seuraavien portaiden yläpäässä ei tarvinnutkaan odotella montaa minuuttia kun meidät ohjattiin pöytään. Saimme ruokalistat eteemme, ne olivat ilmeisesti supistetut, kuten Porissa jazzien aikaan monissa ravintoloissa. Löysimme mieleisemme annokset ja tilasimme ne sekä lasit viiniä. Ruokaa saimmekin sitten odotella keskenämme KAUAN. 35 minuutin jälkeen tiedustelimme tarjoilijalta tilannetta ja kerroimme aikataulumme, hän lupasi tarkistaa tilanteen keittiöstä ja kertoi samalla että terassilla on myös paljon ruokailijoita (olivat ilmeisesti tulleet saapumisemme jälkeen). Hetken kuluttua tarjoilija kertoi että annoksemme valmistuvat viiden minuutin kuluttua. Annoksemme saapuivatkin kotvan kuluttua, mutta ystäväni sai väärän annoksen. Aikaa konsertin alkuun tässä vaiheessa oli puoli tuntia. Annos sisälsi ainesosia joita ystäväni ei todellakaan halunnut, joten se oli pakko vaihtaa. Tarjoilija vei annoksen pois ja tilasi uuden annoksen. Tietäen kiireemme uuden annoksen tekoon meni aivan liian kauan, n. 15 minuuttia. Lopputuloksena oli se, että ruokailimme eri aikaan ja ystäväni joutui hotkimaan oman annoksensa. Ruoka sinänsä oli erittäin hyvää ja annokset sopivan kokoiset ja edustavan näköiset. Olisin ymmärtänyt härdellin paremmin mikäli ravintola olisi ollut täynnä asiakkaita, mutta tarjoilijoita pyöri kiireettömän näköisinä koko ruokailumme ajan salissa. Lähtiessämme myös terassi oli kovin tyhjä. Mahtoiko siis terassilla ruokailijat mennä etusijalle tai sitten ravintolalla ei ole mitään järjestystä miten ruokia nostetaan esiin, meidän jälkeemme saapuneet naapuripöydän asiakkaat saivat ruokansa ennen meitä ja toiseen naapuriin ruoat tuotiin samaan aikaan kun meidän ruokamme vaikka olivat saapuneet 30 minuuttia jälkeemme. Naapurit saivat leipää automaattisesti, me vasta pyytämällä puolen tunnin jälkeen. Silloinkin 1 pala / asiakas. Olisiko ollut kohtuutonta kaiken tämän jälkeen huomioida jotenkin laskussa tai edes pahoitella? Ilmeisesti. Ikävä kokemus, joka saattaa tosiaan johtua Jazzeista, mutta toisaalta pihvin maksaessa 30 euroa tulisi myös palvelun olla sen tasoista. Harmittaa sinänsä että miljöö on mielestäni kiva ja terassi ihana, mutta ainakaan ihan pian en halua rahojani kyseiseen yritykseen kantaa. Ehkä ensi kesänä uudestaan,mutta hiljaisempana aikana..