Ravintola Wähä Tallbo
Asiakaskokemus
Arvostelut (14)
Nämä arvostelut eivät vaikuta keskiarvoihin
Lounas vanhan Rauman miljöössä, jossa ei valittamista. Ravintola on viihtyisä vaikka onkin hyvin klassinen sisustukseltaan. Henkilökunta on palvelualtista. Lounaalla syöty yksi parhaimmista silakkapihviaterioista. Erittän hyvää. Salaattipöytä voisi olla laajempi. Muuten ei valittamista. Suosittelen Raumassa piipahtaville
Olen käynyt ravintolassa lounaalla perheen ja vieraiden kanssa usein.
Nyt oli kuitenkin jotain muuttunut. Maanantaina 27.7.2015 henkilökunta oli erittäin tympeää, jopa epäkohteliasta. Tarjoilija esimerkiksi tönäisi lattialla paikallaan seisonutta kaksivuotiasta lasta niin, että tämän pää kolahti vieressä olleeseen kaappiin. Tarjoilija vilkaisi lapseen äkäisesti ja jatkoi matkaansa. Aikuisillekaan ei riittänyt hymyä keneltäkään henkilökuntaan kuuluvalta missään vaiheessa.
Ruoka oli muuten yhtä hyvää kuin ennenkin, paitsi että keitetyt perunat olivat jo lounasajan alkuvaiheessa sitkeiksi nahoittuneet. Jälkiruokakahvi oli vaihteeksi ihan juotavaa ja pikkuleivät kokonaisia eivätkä murusina.
Vanhassa Raumassa, vanhassa puutalossa kahdessa kerroksessa toimiva ravintola. SIsustus sellaista muutama vuosikymmen sitten vanhanaikaiseksi remontoitua; sekatyylinen ja vähän mauton. Paikka oli Pitsiviikolla lounasaikaan todella suosittu. Jonoa oli jo ovella. Henkilökunta kiireistä eikä kovin ystävällistä, hymyt olivat unohtuneet tyystin, puhumattakaan normaaleista käytöstavoista (tervehtiminen, anteeksipyynnöt jne.) Salaattipöytä oli pienehkö, mutta peruna- ja kaalisalaatit oivallisia. Leivät olivat itsetehdyn oloisia. Pääruokia lounaslistalta sai odottaa tosi kauan. Porsaanleikkeet ja täytetyt kananrinnat oli hyvin valmistettu, kastikeet ihan mukavan makuisia, perunoita sai monella tavalla valmistettuina, annokset sopivan kokoisia. Kasvislisäkkeitä oli mukavasti, keitetyt sekavihannekset rapsakoita. Lounaaseen kuului kahvi pikkuleipien kera. Ihan mukava lounaskokonaisuus; ei mieliinpainuva, mutta hyvä. Taso oli noussut muutamasta aikaisemmasta vuodesta. Kokonaisarvosana yhdeksän miinus.
Randomisti kävimme tyttäreni kanssa syömässä kyseisessä ravintolassa lounasaikaan. Päädyimme kuitenkin a la carte listaan ja söimme molemmat paahdettua lohta hollandaise-kastikkeella. Todella, todella hyvää. Itse otin keitetyt perunat, mutta tyttäreni valkosipuliperunat olivat parhaita, mitä olen missään maistanut. Sisustus ehkä vähän kulunutta, mutta kaunista. Palvelu oli hyvää. Kauniit kiitokset vielä kokille, nam, nam.
Ruoka hyvää, palvelu (vaaleatukkainen tarjoilija) todella ala-arvoista ja tympeää.
Kävimme seuralaiseni kanssa lounaalla heinäkuisena arkipäivänä.
Meitä palveltiin heti ja pääsimme heti salaattipöydän kimppuun. Salaattipöytä oli kohtalainen.
Söimme molemmat riistapyöryköitä perunamuusilla ja lisukkeena höyrytettyjä kasviksia. Ruoka tuli nopeasti ja vei nälän. Pyörykät eivät vaikuttaneet erityisen tuoreilta ja muusi oli keskinkertaista.
Tilat olivat siistit ja romanttiset suorastaan.
Erikoisruokavaliolla tehty ateria oli aivan floppi. Selvitin ennen ruokailua tarkasti mitä ateria sisältää. Siitä piti tulla minulle sopiva. No, todella suuret haittavaikutukset kipuoireineen seurasi tästä. Jopa samassa seurueessa oleva sai ns. normiateriastaan oitis ruokailun jälkeen ikäviä oireita. Tarjoiliamme nenäkkäällä olemuksellaan ei parantanut kokemustamme täällä.
Tyylikäs ravintola, josta ei saa vegaanista ruokaa kuin etukäteen tilattessa.
Mutta aijjai, olipa se hyvää.
Paikka on hieno ja riittävän rauhallinen, jotta viihtyminen on taattua.
Lounasaikaan oli paljon ruokailijoita paikalla, mutta pöytä löytyi hyvin silti neljän hengen seurueellemme.
Henkilökunnalla oli pieni informaatiokatkos ja jouduimme odottelemaan tilauksen tekemistä hyvän tovin, ennen kuin tarjoilija saapui pahoitellen sitä ottamaan. Emme olleet hevosen selässä ja pahoittelut olivat riittävät, joten siitä ei jäänyt mitään hampaankoloon.
Suuri plussa ravintolalle siitä, että listalta voi valita minkä tahansa annoksen lapselle 2/3-hintaan. 7-vuotias tyttäreni otti lounaslistalta nieriää ja lautanen tyhjeni vauhdilla. Lastenlistojen iänikuiset lihapulllat ja nakit on niin nähty.
Alkusalaattipöytä oli maukas ja riittävä.
Itse söin pääruuaksi kanagratiinin, jota oli varsin suuri annos. Maku oli ok, currya oli sopivasti. Koti/lounasmenu-ruokaa ehkä kuitenkin ennemmin kuin ravintolan à la carte-listan annos. Seurueemme jokaisessa annoksessa oli samat lisukekasvikset (pakastimesta).
Kahvi ja keksi maistuivat jälkiruuaksi. Miljöö oli mukava ja viihtyisä. Tulisin tänne uudestaankin.
Sekoilu.
Upea fiilis. Juhlava ruokasali. Olisipa päässyt tutkailemaan suljettua yläkerrostakin. Kiireinen ilta on kääntymässä yöksi. Tilaan lohta valkosipuliperunoilla. Alkusalaattipöytä kuului ainakin näin Pitsiviikkojen aikana hintaan, kellon siirtyessä kohti päivää seuraavaa.
Salaattipöytä onkin onnistunut. Muutama selkeästi fiksattu viritelmä, perisuomalaista kamaa. Tonnikalasalaatit ja perunasalaatit. Valitettavasti myös jalapenoja. En millään näe niitä osana tätä perinteikästä suomalaisravintolaa. Noh, festarit. Menköön.
Juomia tilaillessamme, on tarjoilija aivan kuutamolla. Shamppanjaa kysellessä, yritetään tyrkyttää puolikamalaa kuohista. Hyvää valkkarisuositusta haettaessa, ensin esitellään Alkon halpikset. Juomalista ei ole tarjoilijalle tuttu. Perusjututkin käydään varmistamassa toisilta. Lähtökohtaisesti tarjoilu kuitenkin oli rempseää ja pelasi, mutta mutta.
Ruokien kanssa kesti huomattavan kauan, etenkin kun ne oli tilattu määrätyksi kellonajaksi. Tämä kestetään, ehkä siinä itsekin tuli säädettyä. Lohiannokset ovat kookkaat. Makuakin on. Kantarellikastike on jopa briljantti. Perunat tuodaan mukavasti ohessa, annoksen kauneus ei siis kärsi perunamytystä. Valkkaripotuissa on vähän käynyt kuivahtamista, maku ei siitä juurikaan kärsi. Punajuurisalaattikasa ei sovellu annokseen, ainakaan ajatuksena. Sen paikka olisi ollut jo salaattipöydässä.
Kaverin mennessä puhumaan puheluaan ravintolan ulkopuolelle, tulee samainen tarjoilija repimään tätä hihasta. Kesken puhelun, tämä siis. Nykäisyn aiheena on se, miten aiomme jakaa juomalaskumme. Ööö, olisikohan sen nyt ehtinyt hoitaa myöhemminkin? Juomalaskut hoidetaan kuten hoidetaan, epäselvyyksiä on. Harva asia menee ulkomuistista - puhumattakaan oikein. Onneksi tämä on asiakkaan etu.
Ristiriitaisin fiiliksin. Tilan mahtava esillepano, puineen, kynttilöineen ja pitseineen, vei menneille vuosisadoille aikakoneen lailla. Toisaalta, äärimmäisen epäselvä ja ammattitaidoton palvelu jätti lopulta mieleen negatiivisen fiiliksen. Niinhän se ihminen toimii. Onneksi ruuasta jäi sentään hyvä mieli. Parempi näin päin.