Uusimmat arvostelut: Helsinki

7 arvostelua

Luin Hesarista siitä, että paikka on vaikeuksissa katurempan vuoksi. Käyty pari kertaa syömässä ja tyytyväisenä lähdetty. Viinit hyvin edullisia ja hyviä. Isäntä itse häärii keittiössä ja välillä toimii salissakin. Maut kohdallaan. Pöytävarauksesta kannattaa soittaa suoraan, sähköpostia väki ei ehdi aina lukea. Harmittaa, että vuosien saatossa on ajettu aina ohi, vasta nyt käytiin syömässä. Ei kannata etsiä kauempaa erinomaista italialaista.

     
     
     
Kokemus: À la carte Hinta: 30€ Lisätty: 10.11.2024
Arvosana: 0
1 arvostelu

Tilasimme pitsan kotiin mukaan vähän ennen sulkemista. Sitä kuskattiin vajaan korttelin matka ja se oli vielä lämmin kotiin tullessa -kyse ei siis ollut siitä, että olisimme jotenkin tärvänneet tuotteen matkan varrella.
Pitsa oli kuitenkin pakko heittää samantien bioon, koska ruokamyrkytyksen vaara oli ilmeinen.
Edes paikan mainio chilikastike ei peittänyt pilaantuneiden äyriäisten makua ja hajua. Aika paljon harmitteli kun yöruoka oli pakko jättää syömättä.
Moni tietää, että ihminen ei ole kriittisimmillään yön viimeisinä tunteina, mikä sekin todistaa ongelman olemassaolosta.
Katkarapu ei paljoa tarvitse pahastuakseen, mutta nyt myös toinen pääraaka-aine tonnari maistui tosi oudolle. Jätimme suosilla syömättä.
XX
Laitoin ravintolaan heti kuvan ja viestin asiasta (no, eihän haju ja maku välity kuvasta, eikä sulkemisajan jälkeen kukaan heti ollut viestiin vastaamassa, mutta). Naivisti ajattelin, että siellä olisi huoli herännyt vaikkapa pilaantuneen erän tms suhteen.
Seuraavana alkuiltana vastattiin, että kiitos varoituksesta, selvitämme (ei mitään pahoitteluja tokikaan).
Huolenilmaisullamme olisi varmaan ollut enemmän todistusvoimaa, jos olisi otettu vastaan se väkevästi tyrkyllä ollut vatsatauti. Oltiinpa tyhmiä, kun ei sille tielle lähdetty.
XX
Ystävällisesti menin vasiten seuraavana iltana kysymään, olisiko kylmäketjussa voinut jokin mennä pieleen. Sellaista voi sattua parhaissakin paikoissa.
Pyysin samalla aivan asiallisesti rahat takaisin (kuten olin jo tehnyt viestissä, johon ei vastattu).
Mielestäni oli aika ymmärrettävää, etten halunnut korvaukseksi tarjottua pitsaa - joskin tämäkin optio esitettiin erittäin vastahakoisesti.
Surutyö on pitkä yli 30 yhteisen vuoden jälkeen, mutta tämän kokemuksen jälkeen en tässä mestassa syö. En suosittele sitä ainakaan merenelävien suhteen muillekaan.
Toivon, että ne jotka syövät, valitsevat mahdollisimman tönkkösuolattuja ja megasäilöttyjä aineksia pitsaansa.
Tiskin takaa saamistani vastauksista päätellen lain vaatima omavalvonta perustuu tässä paikassa sille, että virheellisestä tuotteesta kysyminen on hirvittävä loukkaus ja asiakas lähtökohtaisesti väärässä ja paha.
XX
Ravintoloitsija oli reklamaatiotilanteessa silmin nähden valmiiksi suivaantunut: "Sinä laitoit viestin?"
Kysyin ihan nätisti ensin, että selvitittekö mistä ongelma johtui?
Jopa odotin asiaa puheeksi ottaessani sitä, ettei tiskillä ollut yhtään heittokorvaa tilannetta kuulemassa. Halusin olla hienovarainen, mutta tässä aspatilanteessa halu ei todellakaan ollut molemminpuolinen.
Lapsellisesti kuvittelin vastauksen reklamaatiooni olevan jotain sellaista, että heti selvitettiin mikä oli pielessä, mitattiin lämmöt, haisteltiin ja maisteltiin, pahoittelemme kovasti, näin ei enää tapahdu, ja mitä muuta tällaisissa tilanteissa sanotaan ja tehdään, kun otetaan ruokaturvallisuus vakavasti.
Sen sijaan ravintoloitsija paiski hetken aikaa kylmälaatikoita kiinni ja auki ikään kuin se todistaisi ööh...esimerkiksi mitään. Samalla hän ilmoitti, että sata pitsaa päivässä ja vain mulla ongelma.
Hän ilmotti, että tietäisi kyllä, jos jotain olisi mennyt pieleen, ja että tuo pitsa tänne, sitten hän uskoo - muuten olen vain ainoa ikinä heidän tuotteistaan valittanut asiakas.
Vielä kerran toisti tämänkin, että ongelma on minun.
XX
Teknisesti ottaen pitsa on toki tallella, koska meillä ei ole tyhjenetty vielä biokeräysastiaa, mutta ihan en nyt tiedä mitä siitä ilman jotain laboranttia selviäisi.
Kieltämättä korpeaa sen verran, että tavallaan houkuttelisi vaatimukseen tarttuminen, pitsanraadon kaivaminen biosta ravintoloitsijan tutkivaksi, kun jo valmiiksi pilaantuneet päällliset ovat muhineet huoneenlämmössä päivän tai kaksi.
Asenteesta päätellen olisi varmaan erittäin jees edelleen.
XXX
Ravintoloitsija, joka tänään reklamaatiotilanteessa väkevästi uhriutui, ei edes ollut tilaushetkellä itse paikalla. Silti hän selvittämättä asiaa tiesi varmasti, miten hommat olivat edenneet.
Olen asioinut kymmeniä vuosia tässä mestassa, joka on syystä käsite. Tähän paikkaan on ollut hyvin rakkaudellinen suhde laajalla ystävieni joukolla. Tähän paikkaan liittyy lähes loputon määrä muistoja.
On tosi kurjaa, että yhteinen reissu loppui tähän.
Yksi asia on se, että myydään pilaantunutta ruokaa, toinen se, että omavalvonnan kello ei kilissyt ja kolmas tämä reklamoivan asiakkaan nöyryyttäminen.
En halua kenellekään hankaluuksia, mutta ei näin voi toimia.
Se ei ole oikein firmassa työskenteleviä lapsia ja sukulaispoikia kohtaan, ei asiakkaita, ei tätä tähän asti varsin asiallisena näyttäytynyttä omistajaparia itseään kohtaan, eikä varsinkaan niitä yrityksiä kohtaan, jotka tässä tosi vaikeassa markkinatilanteessa hoitavat asiansa hyvin ja oikein.
XX
Että mitä tässä nyt sitten tehdään? Kuka sen muumioituvan pitsan tutkii, ja miten varmistetaan, että tuolla on turvallista syödä?
Ja missä tän jälkeen täytetään öinen suolan- ja rasvantarve silloin kun siihen jotenkin varaa on?
Murheus.
EDIT: On ilmoitettu viranomaisille.


     
     
     
Kokemus: À la carte Lisätty: 08.11.2024
Arvosana: 0
1 arvostelu

Tilasimme pitsan kotiin mukaan vähän ennen sulkemista. Sitä kuskattiin vajaan korttelin matka ja se oli vielä lämmin kotiin tullessa -kyse ei siis ollut siitä, että olisimme jotenkin tärvänneet tuotteen matkan varrella.
Pitsa oli kuitenkin pakko heittää samantien bioon, koska ruokamyrkytyksen vaara oli ilmeinen.
Edes paikan mainio chilikastike ei peittänyt pilaantuneiden äyriäisten makua ja hajua. Aika paljon harmitteli kun yöruoka oli pakko jättää syömättä.
Moni tietää, että ihminen ei ole kriittisimmillään yön viimeisinä tunteina, mikä sekin todistaa ongelman olemassaolosta.
Katkarapu ei paljoa tarvitse pahastuakseen, mutta nyt myös toinen pääraaka-aine tonnari maistui tosi oudolle. Jätimme suosilla syömättä.
XX
Laitoin ravintolaan heti kuvan ja viestin asiasta (no, eihän haju ja maku välity kuvasta, eikä sulkemisajan jälkeen kukaan heti ollut viestiin vastaamassa, mutta). Naivisti ajattelin, että siellä olisi huoli herännyt vaikkapa pilaantuneen erän tms suhteen.
Seuraavana alkuiltana vastattiin, että kiitos varoituksesta, selvitämme (ei mitään pahoitteluja tokikaan).
Huolenilmaisullamme olisi varmaan ollut enemmän todistusvoimaa, jos olisi otettu vastaan se väkevästi tyrkyllä ollut vatsatauti. Oltiinpa tyhmiä, kun ei sille tielle lähdetty.
XX
Ystävällisesti menin vasiten seuraavana iltana kysymään, olisiko kylmäketjussa voinut jokin mennä pieleen. Sellaista voi sattua parhaissakin paikoissa.
Pyysin samalla aivan asiallisesti rahat takaisin (kuten olin jo tehnyt viestissä, johon ei vastattu).
Mielestäni oli aika ymmärrettävää, etten halunnut korvaukseksi tarjottua pitsaa - joskin tämäkin optio esitettiin erittäin vastahakoisesti.
Surutyö on pitkä yli 30 yhteisen vuoden jälkeen, mutta tämän kokemuksen jälkeen en tässä mestassa syö. En suosittele sitä ainakaan merenelävien suhteen muillekaan.
Toivon, että ne jotka syövät, valitsevat mahdollisimman tönkkösuolattuja ja megasäilöttyjä aineksia pitsaansa.
Tiskin takaa saamistani vastauksista päätellen lain vaatima omavalvonta perustuu tässä paikassa sille, että virheellisestä tuotteesta kysyminen on hirvittävä loukkaus ja asiakas lähtökohtaisesti väärässä ja paha.
XX
Ravintoloitsija oli reklamaatiotilanteessa silmin nähden valmiiksi suivaantunut: "Sinä laitoit viestin?"
Kysyin ihan nätisti ensin, että selvitittekö mistä ongelma johtui?
Jopa odotin asiaa puheeksi ottaessani sitä, ettei tiskillä ollut yhtään heittokorvaa tilannetta kuulemassa. Halusin olla hienovarainen, mutta tässä aspatilanteessa halu ei todellakaan ollut molemminpuolinen.
Lapsellisesti kuvittelin vastauksen reklamaatiooni olevan jotain sellaista, että heti selvitettiin mikä oli pielessä, mitattiin lämmöt, haisteltiin ja maisteltiin, pahoittelemme kovasti, näin ei enää tapahdu, ja mitä muuta tällaisissa tilanteissa sanotaan ja tehdään, kun otetaan ruokaturvallisuus vakavasti.
Sen sijaan ravintoloitsija paiski hetken aikaa kylmälaatikoita kiinni ja auki ikään kuin se todistaisi ööh...esimerkiksi mitään. Samalla hän ilmoitti, että sata pitsaa päivässä ja vain mulla ongelma.
Hän ilmotti, että tietäisi kyllä, jos jotain olisi mennyt pieleen, ja että tuo pitsa tänne, sitten hän uskoo - muuten olen vain ainoa ikinä heidän tuotteistaan valittanut asiakas.
Vielä kerran toisti tämänkin, että ongelma on minun.
XX
Teknisesti ottaen pitsa on toki tallella, koska meillä ei ole tyhjenetty vielä biokeräysastiaa, mutta ihan en nyt tiedä mitä siitä ilman jotain laboranttia selviäisi.
Kieltämättä korpeaa sen verran, että tavallaan houkuttelisi vaatimukseen tarttuminen, pitsanraadon kaivaminen biosta ravintoloitsijan tutkivaksi, kun jo valmiiksi pilaantuneet päällliset ovat muhineet huoneenlämmössä päivän tai kaksi.
Asenteesta päätellen olisi varmaan erittäin jees edelleen.
XXX
Ravintoloitsija, joka tänään reklamaatiotilanteessa väkevästi uhriutui, ei edes ollut tilaushetkellä itse paikalla. Silti hän selvittämättä asiaa tiesi varmasti, miten hommat olivat edenneet.
Olen asioinut kymmeniä vuosia tässä mestassa, joka on syystä käsite. Tähän paikkaan on ollut hyvin rakkaudellinen suhde laajalla ystävieni joukolla. Tähän paikkaan liittyy lähes loputon määrä muistoja.
On tosi kurjaa, että yhteinen reissu loppui tähän.
Yksi asia on se, että myydään pilaantunutta ruokaa, toinen se, että omavalvonnan kello ei kilissyt ja kolmas tämä reklamoivan asiakkaan nöyryyttäminen.
En halua kenellekään hankaluuksia, mutta ei näin voi toimia.
Se ei ole oikein firmassa työskenteleviä lapsia ja sukulaispoikia kohtaan, ei asiakkaita, ei tätä tähän asti varsin asiallisena näyttäytynyttä omistajaparia itseään kohtaan, eikä varsinkaan niitä yrityksiä kohtaan, jotka tässä tosi vaikeassa markkinatilanteessa hoitavat asiansa hyvin ja oikein.
XX
Että mitä tässä nyt sitten tehdään? Kuka sen muumioituvan pitsan tutkii, ja miten varmistetaan, että tuolla on turvallista syödä?
Ja missä tän jälkeen täytetään öinen suolan- ja rasvantarve silloin kun siihen jotenkin varaa on?
Murheus.
EDIT: On ilmoitettu viranomaisille.


     
     
     
Kokemus: À la carte Lisätty: 08.11.2024
Arvosana: 0
1 arvostelu


Fafa's oli pelkkä huijaus ... se on yritys, joka on pilannut monien ihmisten elämän. En usko, että ihmisillä on enää luottamusta käydä siellä.

1. "Fafa’s-yrittäjät saavat vähemmän palkkaa kuin työntekijät"
Linkki: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ce03f7b2-5b7b-450e-b3c8-0fdd750500bc


2. "Fafa’s-ravintoloiden yrittäjät kertovat karusta arjestaan – näin he kokevat, että heitä on käytetty hyväksi"
Linkki: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0d275c56-8c60-4409-a971-70df368a5af5


3. "Fafa’s-yrittäjät kertovat erikoisesta strategiasta: Ravintoloita avattiin muutaman korttelin päähän toisistaan"
Linkki: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cf567330-7603-4c77-8d19-f11ccfeb9e42

     
     
     
Kokemus: Lounas Hinta: 30€ Lisätty: 29.10.2024
Arvosana: 0
1 arvostelu

Förfärlig pizza. Blev matförgiftad. Pizzan smakade mögel och unket. Gick inte att äta. Gå inte hit om ni vill ha hälsan i behåll…

     
     
     
Kokemus: Lounas Lisätty: 27.10.2024
Arvosana: 0
1 arvostelu

Aivan loistava

     
     
     
Kokemus: À la carte Hinta: 10€ Lisätty: 07.10.2024
Arvosana: 0
1 arvostelu

Epäasiallisia ja ruoka on kun roskiksesta. Epäkunnioittavat asiakkaita ja käynyt aijemmin kysymässä vettä ja väittävät että olen siitä velkaa heille. En suosittele kenenkään laittamaan rahaa paikkaan, ihmeellistä kun tuollainen paikka edes pystyssä.

     
     
     
Kokemus: Lounas Hinta: 40€ Lisätty: 03.10.2024
Arvosana: 0
1 arvostelu

A really nice stressfree environment.

I've eaten lunch and dinner here. The luch buffet was just crazy good, even if the look is quite ascetic/simple.

Dinner was really awsome, ok book some time for you're best experience. Chicken Tikka was really really good, with just enough spice to make me and mom happy! very well done! Thank you


We will be back again!!

     
     
     
Kokemus: À la carte Hinta: 20€ Lisätty: 01.10.2024
Arvosana: 0
1 arvostelu

Edellisestä käynnistä n. 6kk ja ruoan taso laskenut paljon. Salaatti ihan ok, mutta lämpimät ruoat kädenlämpöisiä.Voisi myös lukea mitä ruoka on, nyt sai arvailla.

     
     
     
Kokemus: Lounas Hinta: 14€ Lisätty: 30.09.2024
Arvosana: 0
1 arvostelu

Jos tämä on jonkun mielestä nepalilaista, niin sitten ei kyllä ole vertailukohdetta. Tilasimme valmiit menut, kummallekin erilaiset. Lampaanliha maistui vanhalta ja kastikkeet kummassakin olivat jotain valmiskastikkeita, joihin oli lisätty sokeria ihan älyttömästi. Kastikkeissa piti olla kookosmaitoa, mutta sitä ei ollut ollenkaan. Oli kyllä sellainen pettymys, että todellakin äänestän jaloillani. Jätimme ruokailun täysin kesken ja maksoimme vain alkupalat, jotka olivat aika basic. Onkohan kokki muuttunut sitten näiden arvostelujen. Todellakin suosittelen käymään jossain muuaalla testaamassa taivaallista nepalilaista ruokaa. Esim. Villa Foods Nepal. Hinta sama, mutta laatu aivan toista.

     
     
     
Kokemus: À la carte Hinta: 32€ Lisätty: 25.09.2024
Arvosana: 0