Nanda Devi
Asiakaskokemus
Arvostelut (148)
Olemme käyneet ravintolassa jo kahdesti syömässä juhlabuffetin, ja molemmilla kerroilla asiakaspalvelu on ollut erittäin töykeää ja epäystävällistä!!
Viime kerralla kaiken huippu oli se, että olisimme tarvinneet uudet ruokailuvälineet. Olimme ottamassa uusia haarukoita ja veitsiä, kunnes tarjoilija tuli kiskaisemaan hihasta töykeällä tavalla ja sanoi että asiakkaalla on käytössään vain yhdet ruokailuvälineet ruokailunsa aikana. Huomasimme tämän tapahtuvan myös parille muulle asiakkaalle. Onko ravintolalle todellakin ylivoimainen este pestä parit extraruokailuvälineet?! Ilmeisesti. Muutenkin tarjoilijoiden asenne maksavia asiakkaita kohtaan on erittäin ikävä! Tuntuu etteivät arvosta asiakkaitaan. Olen kuullut samaa myös muilta ravintolassa käyneiltä.
Lisäksi ravintolassa on erittäin kuuma ilma, joten siellä ei ollut miellyttävä olla.
Emme aio tulla enää toiste, koska asiakaspalvelu on erittäin ala-arvoista enkä voi suositella ravintolaa muillekaan!
Nämä arvostelut eivät vaikuta keskiarvoihin
Olen ollut Nanda Devin fani yli 10 vuotta.
Mielestäni Suomen paras intialainen ravintola. Tänään minut kuitenkin haukuttiin lounaani lopuksi pystyyn. Lähdin lopulta itkien pois ravintolasta.
Olin kolmea päivää aikaisemmin (viikonloppuna) ollut lounaalla ja lomalaisena olin päivistä suloisesti sekaisin. Kassalla koneeseen laitettiin luonnollisesti 20e (buffa maksetaan syömisen jälkeen) ja kysyin ihmetellen "20e?", jolloin työntekijä ilmoitti, että buffa on viikonloppuisin sen 20e. Olin noloissani ja varmasti olen saattanut näyttää harmistuneelta, sillä tunsin itseni tyhmäksi, kun en ollut yksinkertaisesti tajunnut mikä viikonpäivä on. Maksoin siis tietenkin ja lähdin pois. Huom. mitään muuta keskustelua ei käyty.
Tänään vein taas ulkopaikkakuntalaisia ystäviä ravintolaan syömään, sillä kyseessä on yksi ehdottomista lempiravintoloistani. Lounaan päätteeksi menimme maksamaan ja sitten sainkin täysin yllättäen kuulla kunniani. Miestyöntekijä (joka ei ollut siis sunnuntaina minua palvellut henkilö) alkoi sättiä minua siitä kuinka olin 1. loukannut sunnuntaista työntekijää syyttämällä häntä huijauksesta 2. huutanut niin kovaa, että muut asiakkaat ovat luulleet, että ravintolassa huijataan 3. hinnat ovat selvästi näkyvillä ja olleet pitkään samat, että en voi selittää mitään. Kun ensijärkytyksestä pääsin kärryille mistä on kyse (kun minulta kysyttiin, että olinko sunnuntaina lounaalla ja vastasin kyllä, luulin ihan pienen hetken ajan, että he tunnistivat vakiasiakkaan ja halusivat jotenkin kiittää minua! Hahaha!) yritin sopertaa, että olen hirveän pahoillani, jos olen jotenkin loukannut ketään ja että haluan pyytää anteeksi siltä työntekijältä jos näin, ja että olin siis sunnuntaina päivistä sekaisin, ja että eivät he tietenkään yrittäneet mitään huijata, siinähän ne ovat hinnat ulkostandissa ja että _en vain tajunnut mikä päivä on_.
Ongelma ja järkytys itselleni oli kuitenkin se, että minulta ei selkeästi haluttu minkäänlaista selitystä, vain hakkua minut pystyyn. En siis saanut sanoa mitään ja kaikki mitä sanoin, kuitattiin käden heilautuksella tai puhuttiin päälle. Olin niin tyrmistynyt, että aloin itkeä, sanoin, että enhän voi enää käydä täällä, jos he ajattelevat minusta noin. Tähän sain vastaukseksi, että minun ei tarvitse käydä ravintolassa enää. Itkemiseni selkeästi myös ärsytti miestä ja hän vain käski minun maksaa. Maksoin ja lähdin ravintolan ulkopuolelle sitten rauhoittumaan. Ystäväni oli tämän ajan vieressäni ja hän myöhemmin pahoitteli, ettei sanonut mitään, mutta hän myös koki, että tässä ei ollut tarkoitus saada meiltä mitään selitystä. Hän oli todella tyrmistynyt koko asiasta. En tiedä mitä muut asiakkaat tästä koko episodista ajattelivat.
Ruoka on siis ravintolassa todella hyvää. Mutta ihan vain varoituksen sanana, näinkin voi näköjään käydä, ihan tuosta vain, olit vakiasiakas tai et. Tai no, jos kysyvä "20e?" oikeuttaa tuollaisen kohtelun, niin sitten. Toki koen erikoisena sen ajatuksenjuoksun, että "huijatuksi" tultuani palaisin kolmen päivän päästä samaan ravintolaan(??). Itseäni tämä harmittaa ihan valtavasti, sillä, no, jos sivuutetaan se, että ihminen ei lähtökohtaisesti halua tulla yllättäen haukutuksi, niin myös siksi, että pidän paikasta. En siis kuitenkaan halua/uskalla käydä ravintolassa enää, enkä myöskään halua nähdä mitä tapahtuisi, jos yrittäisin. Huoh. (Ja jos tämä arvostelu kuulostaa sisältöönsä nähden turhan rauhalliselta, niin se johtuu vain siitä, että olen kirjoittanut ja muokannut tätä tekstiä hetken. En halua haukkua ravintolaa, vain varoittaa asiakkaita, sillä jos itse olisin tiennyt, että tällainen on heillä mahdollista, niin eipähän olisi ollut niin hirveä shokki.)
Mietin tässä myös, että entä jos seuraavaan vierailuuni olisikin mennyt kuukausi, eikä kolme päivää? Oliko naamani jollain ihmeen mustalla listalla? Olisinko silloinkin saanut tuta tämän kaiken?
Järkyttävän töykeää asiakaspalvelua ja erittäin törkeä asenne tarjoilijalla.
Kysyimme voiko oven sulkea, sillä ulkoa tuli kylmää ilmaa, autojen pakokaasuja ja liikenteen melua. "Ei voida" oli vastaus. Kysyimme uudestaan uskomatta korviamme. "EI voida" oli taas vastaus. Ulkona ei ollut edes lämmin ja ilmastoinnin voisi hoitaa varmaan jotenkin muuten. Olisimme viipyneet ehkä tunnin. En ole ikinä elämässäni törmännyt näin uskomattoman törkeään asenteeseen. Ei ole ihme että palvelua moititaan jatkuvasti.
Nanda Devin lounasbuffet on kaupungin ellei koko maan paras.
Valikoima on laaja ja aina löytyy kanaa, kasvista ja lammasta sekä eri tulisuusasteita (mieto, medium, hot ja extra hot). Lisäksi salaattia ja kasviksia, naan-leipää ja gluteenitonta leipää sekä kastikkeita ja paljon muuta.
Ravintolassa on ihan hyvä tunnelma, tosin usein melko kuuma ilma. Lounasaikaan voi joutua hetken odottelemaan vapaata pöytää. Ehkäpä pienen kielimuurin/kulttuurierojen takia palvelu välillä tuntuu hieman tönköltä, joten siitä pieni miinus.
ok
MAILMAN PARASTA SAHI PANEERIA
Ruoka on kiistatta Tampereen parasta intialaista! Näiden makujen luokse palaisi mielellään kerta toisensa jälkeen, jos kokemus kokonaisuutena olisi ollut edes himpun verran miellyttävämpi. Kaksi kertaa olen täällä käynyt ja molemmilla kerroilla on tullut sellainen olo, että asiakkaat ovat ravintolalle vain pakollinen paha. Henkilökunnasta valitettavasti paistoi läpi joko kiinnostuksen puute, haluttomuus palvella tai varmuus siitä, että mahtava ruoka riittää. No, ainakaan minulle se ei riitä. Hieman ihmetytti maksavaa asiakasta, kun ruokailun jälkeen tiuskaistiin, haluammeko vielä muuta, eli epäsuorasti pyydettiin poistumaan, jotta seuraava seurue pääsisi jo istumaan. Ikävä näitä ruokia tulee, mutta siitä huolimatta siirrän rahani jatkossa toisaalle.
Aivan mahtava oli viime kerran vindaloo!
Tuli intianmatkan muistot mieleen, kun hiki valui syödessä otsalta. Tosin porsaanlihaa paikassa ei käytetä, joten pieni tinkiminen aitoudesta pitänee hyväksyä.
Nykyään Nandassa tulee käytyä vain silloin tällöin lounaalla ja illalla, koska sijainti ei ole itselle kovinkaan optimaalinen (ex-sisarravintola Swagathissa kävin useammin). Omalla kohdalla palvelu on aina ollut hyvää tai vähintään asiallista. Tulisuusskaalakin on sopiva, joskin tulisin vaihtoehto on kieltämättä joskus jo turhankin tulista, mediumissa maut tulevat paremmat esiin. Myös lapset ovat tuolla käyneet syömässä alle kouluikäisesti asti, joten en voi allekirjoittaa joidenkin kommentteja liiasta tulisuudesta. Tietysti tarjoilijan kuuluisi varoittaa, ettei keskivahvaakaan kannata tilata herkälle vatsalle tai pienille lapsille. Ja lassijuoma kannattaa tilata poltetta taittamaan, jos kokki on sattunut olemaan mausteiden suhteen reilulla tuulella.
Kokonaisuutena en kyllä itse ole missään Suomessa saanut parempaa intialaista, eikä paikka mielestäni häviä esim. Lontoon "curry roadin" (Brick Lane) maineikkaillekaan ravintoloille. Mutta ehkä joku pieni makumaailman samankaltaisuus eri ruokien välillä häiritsee joskus hieman ja aiheuttaa sen, että Nandassa ei viitsisi käydä ihan joka viikko, vaan välillä suuntaa suosiolla muihin Tampereen intialaisiin tai nepalilaisiin hakemaan vaihtelua.
Hintataso lounaalla on halpa tarjontaan nähden, illalla hinnat tuntuvat jopa hieman arvokkailta. Viikonloppuisinkin on tarjolla buffet-lounas, jonka hinta on hyvinkin siedettävä.
Olen käynyt muutaman kerran lounas-ja juhlabuffetissa. Lähes kaikki ruoat ovat olleet gluteenittomia ja maidottomia, ja on ilahduttavaa että buffetin ruoista on tehty kartta jossa kerrotaan mitä mikäkin on. Itse olen aina saanut miellyttävää palvelua. Ruoat ovat todella maukkaita ja buffet monipuolinen. Tykkään myös sisustuksesta ja ilmapiiristä.
Käytännössä kaikesta joutuu maksamaan erikseen; raita, naan, papadam, mitään ei kuulu ruuan hintaan.
46€ sai kaksi pääruokaa, naan-leipää ja lassia.
Henkilökunnan kielitaito on heikko, ja ymmärrys allergioiden suhteen käytännössä nolla. Selitin moneen kertaan ja monella tavalla, että olen allerginen yhdelle hedelmälle ja paprikalle. Ruuan sisältöä tarkastettiin keittiössä moneen kertaan, ja silti sain annokseeni paprikaa. Kun mainitsin asiasta tarjoilijalle, vastaus oli, että on kasvisruoka, siihe tule paprika. Kiva, kiitos. Ei enää ikinä...
Yhteisö
Kuvat
Fanit (32)
Nämä käyttäjät ovat merkinneet ravintolan suosikikseen.